Interview met Ben Hofland van Ringfoto Ben Hofland
Vertel eens iets over de winkel?
Ben: ”We zijn een van de historische winkels in de Bogaard. We zijn daar gevestigd vanaf het allereerste begin. Eerst op het Bomenplein. Vier jaar geleden zijn we verhuisd naar een plek onder de Action. En vanaf oktober zitten we in de Prinsenpassage. In 2007 heb ik de zaak overgenomen van de vorige eigenaar. Ik zat toen al in Naaldwijk vanaf 1987. Wij zijn een ouderwets modern bedrijf. We houden de snel op elkaar volgende ontwikkelingen goed in de gaten. Wij zijn al lang niet meer dat bedrijf dat alleen fotoprintjes maakt. Zo kunnen we onder meer ook foto’s op metaal en kunststof printen. Maar het ouderwetse, zoals klantgerichtheid en laagdrempelig,blijft de klanten nog steeds aanspreken.”
Wat maakt het zo leuk om hier te werken?
“Het is een fijne winkel die niet Ben Hofland maar eigenlijk Foto Don moet heten. Het is geweldig wat hij en Wendy allemaal voor de klanten voor elkaar krijgen en willen doen. Don zit er al een heel lange tijd en Wendy ook. Zij helpt in de winkels, maar is ook nog met onze derde winkel, de webshop, bezig.”
Waarom is Bogaard stadscentrum jouw stadscentrum?
“We gaan met de zaak uit van eigen kwaliteit en proberen altijd afspraken na te komen. Daarom hebben we ook een vaste klantenkring. Met de renovatie van de Bogaard staat er nu een mooie stip op de horizon. Daardoor kunnen we de concurrentie met de online business met een goed gevoel aan blijven gaan. Want ook als klein, lokaal bedrijf voeren wij concurrerende prijzen én geven we de beste service met altijd net dat stapje extra. Bij ons kan je altijd terecht met een vraag, probleem of desnoods gek idee. Daarom passen wij uitstekend in de nieuwe plannen voor Bogaard stadscentrum.”
Wat is de mooiste of meest bijzondere ervaring in de winkel geweest?
“De concurrentie is moordend, maar wij kunnen altijd net dat beetje extra service verlenen. Bij een overlijden proberen we op fotogebied de klant ter wille te staan. Dat is soms emotioneel. Maar wij proberen dan voor de klant weer een zorg minder te hebben door goed naar hen te luisteren en de wensen uit te voeren. We geven volop cursussen. Onlangs ook nog gegeven aan een jongen van elf jaar. Die kwam kortgeleden in de zaak om te laten zien wat voor foto hij had gemaakt en bedankte ons voor de tips die wij hem hadden gegeven. Dan zijn we net zo apetrots op hem als hijzelf.”
Wat hoop je dat de transformatie van winkelcentrum naar stadscentrum gaat brengen?
“Ik hoop dat de klanten terecht kunnen in een gezellig centrum. Ik heb de plannen gezien en weet zeker dat dat ook gaat gebeuren. Ook verwachten we dat het nieuwe stadscentrum mensen aanmoedigt lokaal te kopen en zo een boost aan de lokale economie te geven. In de nieuwe plannen is goed rekening gehouden met groen, bankjes en de
nodige horeca.”